Direktlänk till inlägg 25 augusti 2014

Jag ska inte dö idag

Av Maria Stidell - 25 augusti 2014 20:04

Lyder titeln på den ljudbok jag lyssnar på när jag springer just nu. Det är journalisten Pamela Andersson som berättar om sin kamp med en hjärntumör. Hon är en fantastisk person med en otrolig inställning till livet och dess orättvisor. När man hör hennes historia glömmer man att regnet bara öser ner... Lyssna/läs hennes bok, hennes synsätt att inte lägga kraft på sånt man ändå inte kan påverka ska jag försöka ta till mig.
Efter 13 blöta kilometer och en skön bastu, blir det nu soffan och en liten chokladbit.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Stidell - 24 augusti 2014 11:16


Även om sommaren fick ett väldigt abrupt slut, så är jag glad över att det nu är lättare luft att springa i. När det var närmare trettio grader varmt så gick det knappt att ta sig framåt. Då var det lättare att låta latmasken styra och ta några svalk...

Av Maria Stidell - 23 augusti 2014 15:16


Jag har nu bestämt mig för att kliva ur bekvämlighetszonen och se till att mina lite tama rundor runt sex kilometer inte räcker om jag ska orka mig runt ett helt marathon. Denna veckan har jag kommit ut på tre rundor och sett till att de varit på en ...

Av Maria Stidell - 23 augusti 2014 15:01


Jag har aldrig tränat i min uppväxt. Att sporta var snarare en belastning. Sen hade jag turen under mina tonår kunna äta vad jag ville utan att det märktes på vågen. Jag var hyffsat smal ända upp i tjugoårsåldern. Sen kom den dagen då jag antagligen ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards